Framdriftsplan (endelig versjon 05.12.2005) FY1013 Elektrisitet og magnetisme II Høstsemesteret 2005

Forelesninger Uke 34 (26. august):

• Halleffekt. Energibånd og halvledere.

Uke 35 (2. september): • Energibånd og halvledere.

Uke 36 (9. september): • Energibånd og halvledere.

Uke 37 (16. september): • Energibånd og halvledere: Anvendelse: pn-overgang (diode).

Uke 38 (23. september): • Vekselstrømkretser.

Uke 39 (30. september): • Vekselstrømkretser.

Uke 40 (7. oktober):

• Vekselstrømkretser.

Regneøvinger Av 7 regneøvinger må 5 være innlevert og godkjent. Regneøvinger i ukene 35 – 41.

Labøvinger Følgende 3 labøvinger må gjennomføres:

• Halleffekt

• Magnetisk hysterese

• Vekselstrøm og resonans

Prosjektoppgave • Uke 41 (14. oktober): Planlegging, valg av oppgave

• Uke 42 – 45 (17. oktober – 11. november): Arbeid med prosjektoppgave

• Uke 46 (14. – 18. november): Innleveringsfrist mandag 14. november kl 16:00. Muntlige presentasjoner fredag 18. november.

• Gruppearbeid [(2) 3 – 4 (5) studenter pr gruppe]

• Teoretisk, numerisk og/eller eksperimentelt arbeid

• Felles rapport for gruppa (ca 10 – 30 sider)

• Teller 50% på sluttkarakteren

Repetisjon, eksamensforberedelser • Uke 47 (23. og 25. november): Gjennomgang av relevante eksamensoppgaver etc.

Eksamen: Mandag 9. desember, fra 09:00 til 13:00. Teller 50% på sluttkarakteren.

Spørretime før eksamen: I R10, onsdag 7. desember kl 09:15.