Framdriftsplan (foreløpig versjon 16.01.2004) FY1303 Elektrisitet og magnetisme Vårsemesteret 2004

Forelesninger Forelest uke 2 (7. januar):

• Halleffekt. Litt om energibånd og halvledere.

Forelest uke 3 (14. januar):

• Litt om energibånd og halvledere.

Plan for uke 4 (21. januar):

• Ferromagnetisme og magnetisk hysterese

Plan for uke 5 (28. januar):

• Vekselstrømkretser

Plan for uke 6 (04. februar):

• Vekselstrømkretser

Plan for uke 7 (11. februar):

• Vekselstrømkretser

Plan for uke 8 (18. februar):

• Vekselstrømkretser

Regneøvinger Av 7 regneøvinger må 5 være innlevert og godkjent. Regneøvinger i ukene 3 – 9.

Labøvinger Følgende 3 labøvinger må gjennomføres:

• Halleffekt

• Magnetisk hysterese

• Vekselstrøm og resonans Labøvinger i ukene 5 – 8.

Prosjektoppgave • Uke 9, 10: Planlegging

• Uke 11 – 14: Arbeid med prosjektoppgave

• Uke 16, 17: Innlevering. Presentasjoner (?)

• Gruppearbeid (2 – 3 studenter pr gruppe)

• Teoretisk og/eller eksperimentelt arbeid

• Individuell rapport (ca 10 sider?)

• Teller 20% på sluttkarakteren

Repetisjon, eksamensforberedelser • Uke 18, 19: Gjennomgang av relevante eksamensoppgaver

Eksamen: Dato ennå ikke fastlagt. Fra 09.00 til 13.00. Teller 20% på sluttkarakteren.

Spørretime før eksamen: I R60, noen dager før eksamen.