Framdriftsplan (foreløpig versjon 09.09.2004) FY1303 Elektrisitet og magnetisme Høstsemesteret 2004

Forelesninger Uke 34 (20. august):

• Halleffekt. Litt om energibånd og halvledere.

Uke 35 (27. august): • Litt om energibånd og halvledere.

Uke 36 (3. september): • Avslutter om energibånd og halvledere.

• Ferromagnetisme og magnetisk hysterese.

Uke 37 (10. september): • Avslutter om ferromagnetisme og magnetisk hysterese.

• Vekselstrømkretser.

Uke 38 (17. september): • Vekselstrømkretser.

Uke 39 (24. september): • Vekselstrømkretser.

Uke 40 (1. oktober):

• Vekselstrømkretser.

Regneøvinger Av 7 regneøvinger må 5 være innlevert og godkjent. Regneøvinger i ukene 35 – 41.

Labøvinger Følgende 3 labøvinger må gjennomføres:

• Halleffekt

• Magnetisk hysterese

• Vekselstrøm og resonans

Prosjektoppgave • Uke 41 (8. oktober): Planlegging, valg av oppgave

• Uke 42 – 45 (11. oktober – 5. november): Arbeid med prosjektoppgave

• Uke 46 (10. og 12. november): Innlevering. Muntlige presentasjoner.

• Gruppearbeid (2 – 3 studenter pr gruppe)

• Teoretisk, numerisk og/eller eksperimentelt arbeid

• Felles rapport for gruppa (10 – 30 sider)

• Teller 20% på sluttkarakteren

Repetisjon, eksamensforberedelser • Uke 47, 48 (17. – 26. november): Gjennomgang av relevante eksamensoppgaver

Eksamen: Onsdag 15. desember, fra 09.00 til 13.00. Teller 20% på sluttkarakteren.

Spørretime før eksamen: I R2, noen dager før eksamen.