FY6017 Elektromagnetisme Våren 2020

Faginformasjon

Fagets hjemmeside:

http://web.phys.ntnu.no/~stovneng/FY6017_2020/fy6017.htm

Faglærer: Jon Andreas Støvneng Institutt for fysikk Kontor: E3-141 Epost: jon.stovneng@ntnu.no

Pensum:

• Forelesningsnotater

• Regneøvinger med løsningsforslag

• Flervalgstester med løsningsforslag

• Labøvinger

Alternative læreverk:

• https://openstax.org University physics (gratis)

• Young og Freedman University physics

• Lillestøl, Hunderi og Lien Generell fysikk for universiteter og høgskoler Bind 2 Varmelære og elektromagnetisme

Young og Freedman er tilgjengelig som ebok på www.lix.com/en/p/ntnu-master.

Vurderingsform: Hjemmeeksamen.

Institutt for fysikk, NTNU 15.11.2019

Jon Andreas Støvneng