TFY4155 Elektromagnetisme FY1003 Elektrisitet og magnetisme I Våren 2005

Pensum i E. Lillestøl, O. Hunderi, J. R. Lien. Generell fysikk for universiteter og høgskoler. Bind 2 Varmelære og elektromagnetisme. Universitetsforlaget

2001.

• 19: Elektriske ladninger og felter. Hele kapitlet er pensum.

• 20: Kondensatorer og kapasitanser. Hele kapitlet er pensum.

• 21: Strøm og motstand. 21.1 - 21.3 er pensum.

• 22: DC-kretser. Hele kapitlet er pensum, men fra ”Batterier” s 307 og ned s 309 er orienteringsstoff.

• 23: Magnetisk felt. Hele kapitlet unntatt 23.8 er pensum.

• 24: Faradays lov. Hele kapitlet er pensum.

• 25: Induktans. Hele kapitlet er pensum.

• 26: Magnetfelt i materie. 26.1 - 26.5 er pensum.

• 27: Elektriske svingninger og vekselstrøm. 27.1 er pensum.

Pensum i andre lærebøker er som angitt i den endelige versjonen av framdriftsplanen. Forøvrig gjelder regelen at pensum er definert gjennom forelesningene og regneøvinger inklusive løsningsforslag.

Institutt for fysikk 04.05.2005 Jon Andreas Støvneng